Leadz wijst ProMove de weg richting waardevolle partnerships
Leadz wijst ProMove de weg richting waardevolle partnerships
Wat krijg je als je verkeersveiligheid combineert met een flinke portie ondernemersdrive?
Wat krijg je als je verkeersveiligheid combineert met een flinke portie ondernemersdrive? Juist: verrassend leuke samenwerkingen. ProMove rekent al twee jaar op strategische partner Leadz om waardevolle connecties te leggen, prospecten te genereren en groeikansen te spotten. Als toegankelijke navigator wijst Leadz mogelijke samenwerkingsroutes aan, die ProMove met héél veel plezier verder verkent.
“Je kan Leadz een beetje vergelijken met een soort Tinder van de business”, lacht strategisch manager Steve Wijgaerts. “Onze klanten hebben een wishlist van bedrijven die ze graag willen aanspreken, maar vaak weten ze niet goed hoe ze die moeten benaderen. Wij treden dan op als een soort moderator, als verbindende lijm tussen verschillende partijen. We verlagen de drempel, zoeken matches tussen onze partners en helpen ondernemers om op een menselijke manier met elkaar te connecteren. Maar ook andere ambitieuze doelstellingen helpen we met veel plezier realiseren. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven die meer omzet willen genereren, zaakvoerders die een overnemer zoeken, kmo’s die hun klantenbestand willen uitbreiden of partijen die graag zouden meedingen in een offertefase van een specifiek project.”
Leads Experiencez
Leadz verkoopt dus geen contracten, maar biedt wél de juiste contacten. “Dankzij ons lobbywerk binnen onze community en ver daarbuiten krijgen we de deur bij de tegenpartij net iets makkelijker open”, vertelt Steve. “Eigenlijk vragen we van hen alleen een beetje tijd. Dat doen we door hen uit te nodigen voor een lunch, een diner, een bedrijfsbezoek, een evenement ... Om het begin van de zomer te vieren, hebben we in Zolder bijvoorbeeld al eens een ‘Leadz Experiencez’ georganiseerd in samenwerking met ProMove. Genodigden konden een slipcursus volgen, maar we maakten van de gelegenheid ook gebruik om er onder andere een (fiets)leasingpartner en een verkoper van elektrische steps bij te betrekken. Zo proberen we er altijd iets leuks van te maken: laagdrempelig, menselijk en verbindend.”
Vooral voor dienstverlenende bedrijven zijn zulke Leadz-evenementen een unieke gelegenheid. “Het is een ideale setting om potentiële klanten te tonen wat je concreet te bieden hebt, want een beleving blijft veel meer plakken dan een droge pitch aan tafel. Zo staan maar weinig bedrijven stil bij de meerwaarde van een samenwerking met een rijvaardigheidscentrum als ProMove. Een slipcursus is bijvoorbeeld een bijzonder interessante teambuilding en een opleiding Car Control zorgt ervoor dat je medewerkers veiliger achter het stuur kruipen, iets wat elke werkgever belangrijk vindt, toch? Om nog maar te zwijgen van de reputatie van je bedrijfsnaam, die onlosmakelijk verbonden is met de rijstijl van personeel dat met een firmawagen met je bedrijfslogo rondrijdt.”
Wisselwerking
Net daar zit volgens Steve de grootste meerwaarde van Leadz: ze bereiken partners die uit zichzelf misschien bepaalde samenwerkingsmogelijkheden over het hoofd zouden zien. “Via onze community krijgt ProMove een podium om rijvaardigheid en verkeersveiligheid top of mind te maken. En die boodschap kan niet vaak genoeg herhaald worden. Daarom hopen we in de toekomst – in het voorjaar of in de zomer, bijvoorbeeld – opnieuw zo’n kennismakingsevenement te organiseren. We merken dat daar bij onze partners heel veel animo voor is, zeker als we hen proactief opbellen om hen uit te nodigen en in te schrijven.”
De meerwaarde van Leadz werkt in beide richtingen. “Zo heeft ProMove via onze community een nieuwe IT-partner gevonden”, zegt Steve. “We krijgen regelmatig vragen van klanten die een boekhouder, interieurpartner of verzekeraar zoeken. Die wisselwerking is voor ons een droomscenario: het levende bewijs dat win-win wel degelijk bestaat. Onze Leaderz, zoals wij onze communityleden noemen, gunnen elkaar heel veel, waardoor elke partij er op het einde van de rit altijd sterker uitkomt. ProMove is daar zeker een mooi voorbeeld van. We zijn dan ook bijzonder blij met Annelien als klant: we waarderen haar transparante communicatie en betrokkenheid en zijn heel benieuwd naar de professionele koers die ProMove de komende jaren zal varen – of beter: rijden.”